لوگو (آرم یا نشانواره) عنصری گرافیکی از علائم دیداری است. طرحی ملموس و متمایز برای نمایاندن یک مجموعه، کالا یا سرویس مشخص است که در کنار اشاره به برخی مفاهیم، گاهی ویژگیها و هویت یک سازمان یا کالا را نیز بازمینمایاند که با استمداد از جنبه های هنری موجب ثبت لوگو و به تبع آن سازمان در خاطر مخاطب میگردد.
بنابراین طراحی لوگو اولین و مهترین قدم گرافیکی برای ثبت شدن نماد شرکت یا کسب و کارتان در ذهن مخاطب می باشد و طراحی لوگو حرفه ای میتواند نقش بسیار مهمی در راستای رسالت لوگو که تداعی کننده سازمان و معرف مستقیم برند است را بازی کند که این همان ویژگی مهم لوگوی اختصاصی شماست.
طراحی لوگو یا طراحی آرم شناخت دوران، درک مردم و مخاطب، بررسی فرهنگها و علایق ، دلایل حضور شرکتها و وجود بازارها و شناخت دقیق آنهاست. طراحی لوگو بازبینی گذشته، وجود در حال، حضور موفق در آینده و آینده نگری است، پس بی شک لازم است طراح لوگو یا همان طراح آرم آینده نگری نسبت به موضوع و طراحی لوگو حرفه ای داشته باشد تا بتواند با طراحی لوگو، قهرمان برند را یک بار برای همیشه خلق و ثبت کند.